Cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Entrance still locked

Experimenter
Experimenter
Hi,

I made a model that simulates a line production with two differents MUs going through one assembly station comming from the same source. Besides, there are sub mounts(assembly too) that feed the main line with MUs, simulating parts of machines that will be assembled in the main line . But the problem is, that one of this assembly on the main line can't receive the MUs from the sub mounts in certain "step", so I made a method on Assembly's entrance, that locks the the entrance in this step when the "wrong" MU pass and, but the entrance keeps locked and prevents more MUs to pass. I need a funcional method that unlocks this assembly when the MUs "MachineA/B/C" pass and locked when the MUs "D/E" pass. The buffer sends differents MUs in randomly away.

var t : time
t := 27:00
If @.origin = .MUs.MachineD
.Models.Frame.STEP1.entranceLocked := true
elseif @.origin = .MUs.MachineE
.Models.Frame.STEP1.entranceLocked := true

elseif @.origin = .MUs.MachineA
.Models.Frame.STEP1.entranceLocked := false

elseif @.origin = .MUs.MachineB

elseif @.origin = .MUs.MachineC

elseif .Models.Frame.STEP1.empity

end
wait t
@.move

7 REPLIES 7

Re: Entrance still locked

Siemens Phenom Siemens Phenom
Siemens Phenom

Apparently parts entering your machine (here STEP1) have to first pass through STEP0 in your model, so I think one option would be to just put an exit control into STEP0, which then unlocks the entrance of STEP1 depending on the part passing through.

Kind regards,

Igor
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Did you like the answer? Then click the Thumbs Up button.
Did the answer solve your problem? Then accept the answer as solution

Experimenter
Experimenter

Hi igor,

Thanks for the awnser, I tried this, but the entrance still locked. Can you wrote a functional method? I really appreciated that.

Phenom
Phenom

@AlexandreFrasao 

If I got you right, you are locking the entrance of the assembly  station

to prevent assemblies for  D / E main parts.

But with this way you are also locking the entrance for the (following) next main parts.

Therefore causing a deadlock.

You can easily fix this by using a method to change the assembly List depending on which main part

enters the assembly station ( for assembly List details s. help)

In attachment a little example where only a..c main parts get assembled and d+e main parts not.

Unbenannt.PNG

Experimenter
Experimenter

Hi Alexandre!

I could solve my Entrance still Locked problem, it was like your problem.

I programmed the request from another machine (on step before in my case), using part name condition (@.Name) it's work for me. I tested in your model, it worked partially cause the parts D and E block the STEP_1, I think I didn't understand what will happen with the parts D and E. If you have a buffer or an alternative path, it'll work, or  you can just use the  .move condition in the STEP_0 exit ctrl.

Espero ter contribuido. Abraço!

By the way, PHENON I really apreciated the example you showed. I will aply it in another situation in my simulation. Thanks a lot.

Experimenter
Experimenter

Pedro

Obrigado pela resposta, porém não entendi como você fez, você usou a restricão por tabelas ou com o códiogo somente com @.name e entrance.locked? Se puder upar o seu modelo ajudaria muito.

Obrigado

Experimenter
Experimenter

Gustavo*

Experimenter
Experimenter

Então, após o método dar Locked a entrada da máquina não abria quando ela reconhecia o unlocked. Eu consegui resolver dando a comando Locked/Unlocked de outra máquina quando ele estiver processando uma peça em que a próxima máquina (no caso a que eu quero travar a entrada)  não pode processar em paralelo.

Eu testei no seu modelo, mande Lockar a entrada do STEP_1 pelo control do STEP_0 quando ele estivesse processando a Peça D e E, funcionou porém no seu caso eu não entendi o destino dessas duas peças porque elas não podem ficar no caminho senão ou elas passam ou bloqueiam.

Estou subindo o modelo, qualquer coisa só avisar.

Por curiosidade, de onde você é ?

Abraço!