cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Source and Shift Calendar Problem / Quelle und Schichtkalender Problem

Creator
Creator

Dear Community,

I've got a Problem concerning a source controlled by a shift calendar and a interval time of 30minutes. Moreover, the source uses a cyclical creation table for the MUs. Now the shift calendar states that it should work only between Sunday 22:00 until Friday 22:00.

Problem: If I run my model the source produces all MUs on the same time on Sun 22:00 which could theoretically be produced during the weekend (96Parts).

Background: There is a department ahead of my modelled process which has a delivery time per part of 30minutes and a weekly ProductionPlan. The department works within the timeline described in the paragraph before, therefore there should happen nothing during the weekend.

Is the combination of source, shift calendar and production table the best approach or should I try another setup?

Thank you very much for any help or hint!

Regards,

Jan Sänger

----------------

Hallo Community,

ich habe ein Problem mit dem Quellenbaustein und dem Schichtkalender. Ich möchte, dass die Quelle in einem Abstand von 30 Minuten BEs erzuegt, die in einer Liste stehen. Diese werden über "Reihenfolge zyklisch" immer wieder abgearbeitet. Der Schichtkalender erlaubt Arbeitszeiten zwischen Sonntag 22Uhr bis Freitag 22Uhr.

Jetzt tritt das Problem auf, dass wenn mein Modell läuft die Quelle am Sonntag 22Uhr alle BEs (96 Stk) auf einmal erstellt, die zwischen Freitag 22Uhr und Sonntag 22Uhr theoretisch nicht erstellt werden konnten.

Hintergrund: Ich habe eine Abteilung, die meinen modellierten Prozess mit Bauteilen entsprechend einem wöchentlichen Produktionsprogramm in einem bestimmten Zeitabstand beliefert. Diese Abteilung arbeitet im angegebenen Zeitraum. Während des Wochenendes sollte also nichts passieren.

Ist die Kombination Quelle, Schichtkalender, Lieferliste ggf. die falsche herangehensweise?

Bin für jede Hilfe dankbar!

Gruß

Jan Sänger

2 REPLIES

Re: Source and Shift Calendar Problem / Quelle und Schichtkalender Problem

Siemens Legend Siemens Legend
Siemens Legend

Hi!

Depending on how do you want it to work, I see two simple solutions for the problem.

1) If you don't care about exact sequence, you can just clear "Blocking" checkbox in the Source. In this case Source will not produce all orders which it tried to produce in non-operation hours. However it can miss some orders from sequence.

2) If you do care about sequence, create SingleProc after buffer, define 30 minutes operation time for SingleProc and use ShiftCalendar for SingleProc, not for Source.

Regards, Vladimir.

Re: Source and Shift Calendar Problem / Quelle und Schichtkalender Problem

Creator
Creator

Hi Vladimir,

Thanks for your response! Sometimes I think I lose sight of the wood for the trees.

I prefer Option 2, because I do care about the sequence.

Regards, Jan