cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Werkersimulation über Exporter

Creator
Creator

Hallo liebe Community,

mein Modell weißt eine Verkettung von Einzelsationen auf, in dem Werker über eine Broker-Exporter-Importer Beziehung an die Einzelstationen vermittelt werden. Diese Einzelstationen haben einen manuellen und einen automatischen Anteil.

Wie kann ich am geschicktesten die manuellen Arbeitsanteile modellieren? Also angenommen eine Station weißt eine Gesamt-Bearbeitungszeit von 20min auf, wobei ein "Werker", also der Dienst des Exporter Bausteins nur die ersten 10Minuten von dem Baustein benötigt wird und freigegeben werden kann.

Mein zweiter Gedanke war das ganze auf eine "manuelle" und "automatische" Einzelstation aufzuteilen. Hierbei erhält die Gesamtkette in meiner Vorstellung allerdings einen nicht vorhandenen zusätzlichen "Platz".

Bin für jede Hilfe dankbar!

Gruß

Jan

2 REPLIES

Re: Werkersimulation über Exporter

Siemens Legend Siemens Legend
Siemens Legend

Your approach would be my recommendation too. Your object needs to be more complex than a SingleProc, because off different operations it has to perform. Therefor you should create a frame representing your station, containing a manual and an automatic SingleProc. Assumed only one MU is allowed inside, after entering the entrance has to be closed, after leaving opened again. See the attached spp.

Depending on the upcoming tasks you can easily enhance this object to:

• containing a Buffer, Load, Process, Unload position
  • allow a certain amount of MUs inside
  • ...

Something like this is shown here:

2017-01-03.png

Regards

Always consider using the AttributeExplorer!

Re: Werkersimulation über Exporter

Creator
Creator

Hi Eventdebugger,

thanks for the quick response and sharing your thoughts. I'll try it like you said with two SingleProc Stations and a Method for closing and reopening the entrances of the first station.

I thought there would be any solution by adjusting the "worker". 

Thanks for your help!

Regards