Deinstallation ST5

Creator
Creator

Guten Abend Gemeinde!

Ich habe 2012 die StudentenVersion von SE ST5 auf meinem Laptop installiert. Das ganze war eine reine .exe Datei bereitgestellt von meiner Hochschule. die Lizenz ist bereits vor einem oder zwei Jahre abgelaufen. Seitdem konnte ich ST5 nicht mehr benutzen.

Im Zuge meiner Bachelorarbeit würde ich gerne ST6 installeren. Dafür möchte ich vorher jedoch noch das alte ST5 mit sämtlichem Anhang löschen.

Ich habe bereits die Benutzerkontenführung deaktiviert und versucht das Programm mittels "Systemsteuerung" zu deinstallieren. Dies wird nicht abgeschlossen und es erscheint jedes mal der Fehler mit der vbscript laufzeitumgebung (siehe Anhang). Ich habe das Problem bereits gegoogelt und die dort beschriebenen Tipps durchgeführt. Jedoch kommt weiterhin die Fehlermeldung. Ich bin hier echt am Verzweifeln und hoffe jemand kann mir da weiterhelfen!

Vielen Dank im Vorraus für eure Bemühungen!

MfG

Floh

3 REPLIES

Re: Deinstallation ST5

Esteemed Contributor
Esteemed Contributor

Hi there @Floh,

Do you have administrator rights on your current user account?....seems like it would be a simple thing to expect to do....uninstall any application that is listed in the control panel programs list.

It may require manual removal, via both Windows Explorer & Registry Editor.

Do you require ST6 because of your on an 32bit Windows operating system?....as the current release is ST8, also available free to students.

There is also a dedicated forum for Student Edition of Solid Edge.....>here<

Sean Cresswell
Design Manager Streetscape Limited
Solid Edge ST10 [MP1] Classic [x2 seats]
Windows 10

Creator
Creator

Hi there @SeanCresswell,

yes i do have administrator rights. What do you excactly mean by "uninstall any application that ist listed in the control panel programs list"? Solid Edge ST5 is the only app listed in the control panel programs list.

How do i have to do the manual removal?

I already downloaded the ST8 release.

Siemens Phenom Siemens Phenom
Siemens Phenom

@Floh You double-posted this question also in the Student Edition forum as well.  In that post I provided you the steps to manually uninstall Solid Edge. Please refer to that response:

http://community.plm.automation.siemens.com/siemensplm/board/message?board.id=Solid-Edge-Student-Edi...