Cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

SOLID EDGE ST6 STUDENT VERSION

Experimenter
Experimenter

Buenas noches, me bajé la versión para estudiantes del Solid Edge ST6 pero cuando quiero activarlo me da un error. Tengo Windows 8 y me salta el siguiente error

A CONNECTION TO THE LICENSE FILE SERVER COULD NOT BE ESTABLISHED. CONTACT YOUR SYSTEM ADMINISTRATOR TO RESOLVE THE CONNECTION TO THE SERVER. CANNOT FIND LICENSE FILE.

15 REPLIES

Re: SOLID EDGE ST6 STUDENT VERSION

Experimenter
Experimenter

I am downloading ST6 now, can I put it on both my home computer and my laptop with the same license Academic Code?

Esteemed Contributor
Esteemed Contributor

ProfFish wrote:

I am downloading ST6 now, can I put it on both my home computer and my laptop with the same license Academic Code?

Yes!

Sean Cresswell
Design Manager Streetscape Ltd
Solid Edge ST10 [MP6] Classic [x2 seats]
Windows 10 - Quadro P2000

Experimenter
Experimenter

Kewl, thank you. Have you tryed the leap motion controller at all with Solid Edge? I'm just getting going with it on SolidWorks 2014 so I don't have much to report, I'm using the develper SDK, looka promising.

Experimenter
Experimenter

Sorry about the typos... Though Kewl is a word to me... ;-)

Community Manager Community Manager
Community Manager

@ProfFish On the LEAP controller, what are you attempting? If it is view manipulation (seems obvious) prepare to be disappointed. We prototyped this -- thinking "hey cool, grab the object with your hand". Problem is the Leap tracks your finger tips. So when your hand goes vertical it loses you altogether (think about grasping and then twisting your wrist back). 

It was cool in theory, not so kewl in practice. IMO.

Dan Staples
Director, Solid Edge Product Development

Experimenter
Experimenter

HI, I'm form Mexico and I have a Problem with the Academic License, it apears the following message:

Cannot find license fike.

The license files(or license servery system network addresses) attempted are listed below.

USE LM_LICENSE_FILE to use a different license file, or contact your software provider for a license file.

Feature: served_id

Filename:

License path: ;

FlexNet Licensing error:-1,359. System Error: 2 "No such file or directory"

What can I do?

Esteemed Contributor
Esteemed Contributor

JMMC wrote:

HI, I'm form Mexico and I have a Problem with the Academic License, it apears the following message:

Cannot find license fike.

The license files(or license servery system network addresses) attempted are listed below.

USE LM_LICENSE_FILE to use a different license file, or contact your software provider for a license file.

Feature: served_id

Filename:

License path: ;

FlexNet Licensing error:-1,359. System Error: 2 "No such file or directory"

What can I do?

Hi there,

As far as I know....the new convetion for academic licensing, is to use a "Code" rather than the previous "File" method.

I'd expect you should be able to go through the sign-up process again, and you'll recieve the email containing the new "Academic Code".....apply it using the Solid Edge "License Utility" in the "All Programs" list from the Windows "Start" button.

Sean Cresswell
Design Manager Streetscape Ltd
Solid Edge ST10 [MP6] Classic [x2 seats]
Windows 10 - Quadro P2000

Experimenter
Experimenter

Hola Melisa. Yo tuve el mismo problema instalando la versión Student en windows 8.1 x32 bits. Me aparecía el mismo problema ese del servidor que tú mencionas. La solución que tuve fue, teniendo en cuenta primero que mi windows 8.1 no es original, y segundo que no lo tenía actualizado. Primero desinstalé el programa SE st6, y borré todas las entradas de registro con Ccleaner y en el regedit para que no quedara rastro, segundo, hice las actualizaciones de windows update. Tercero, me bajé un programa para que me diera una licencia de 180 días del windows. Y por útlimo instalé otra vez el el programa SE st6 x32, lo guardé en la carpeta por definición, la que aparece en el disco C. Al final de la instalación del software, automaticamente te da para instalar un parche, también hice esa instalación. Por último ya con el programa instalado, le dí abrir y cuando me dice lo de la licencia, le puse el código que me mandaron al correo y por fin funcionó. También te recomiendo que para instalar el Solid, le des al ejecutable, click derecho-ejecutar como administrador. Te comento esto porque llevaba alrededor de 2 meses tratando de hacer la instalación, siempre con malos resultados, hasta hoy que hice esos pasos, y me funcionaron, seguramente había alguna inconsistencia de mi software contra el requerido del servidor. Espero te sirva de algo o por lo menos de orientación, algunas veces estos problemas se salen de nuestras manos y es por pura experiencia que se solucionan.

Experimenter
Experimenter

Hello!

When I try to activate my version of Solid Edge I am unable to press "ok" after I have entered my Academic code, why is that?

Ps. Please excuse my bad grammar.