Reply

Solid Zeichnungsblatt verändern

Guten Tag,

im Anhang habe ich ein leeres Solid Edge Zeichenblatt.

Diese Blätter tragen standardmäßig in der rechten unteren Ecke ein "Beschriftungsfeld".

Dieses "Beschriftungsfeld". möchte ich komplett entfernen, ich brauche es nicht.

Am liebsten würde ich eine Vorlage ohne dieses "Beschriftungsfeld" erstellen.

Wie geht das ?

3 REPLIES

Re: Solid Zeichnungsblatt verändern

[ Edited ]

If you are not able to select the Description in the lower-right area, it must be on the background sheet.

Right-click on the active Sheet tab at the bottom and select Edit Background from the menu.

This will let you remove the description for this sheet.

To create a Template without a description filed, read here:

https://docs.plm.automation.siemens.com/tdoc/se/106/help/#uid:crtmp1h

Further if you want your template to appear in the New File dialog, Save to the Template folder where Solid Edge is installed. You can also create a folder which will appear as a tab in the New dialog. For e.g. see the CADVertex.com folder and the tab in the image below.

~Tushar Suradkar

www.SurfAndCode.in

Hi there,

If I understand you correctly, you want an additional background sheet, but, on that doesn't show all the title block information......is that right?

You would need to make changes to the background sheets as @Tushar illustrates, for setting these up.

What you'd also need to do, is make a NEW [give it a title] background sheet, set it up in the same size & orientation as your existing, copy & paste the tittle block to it, then add or remove the parts you don't want displayed. This will now be an available drop down option when adding "working" sheets, for new drawings.

.....my example below shows the only available background sheet I have set for our templates, which are A3 portrait or landscape.

Sean Cresswell
Design Manager Streetscape Limited
Solid Edge ST10 [MP0] Classic [x2 seats]
Windows 10

Hallo,

da Du Deine Frage in Deutsch gestellt hast, gebe ich Dir die As in Deutsch.

Wenn es nur darum geht, das Hintergrundblatt nicht zu zeigen, dann kannst Du in den Eigenschaften des Blattes auch die Darstellung des Hintergrundes unterdrücken/ausschalten.

Oder wenn Du nur ein leeres Weißes Blatt Papier möchtest kannst du eine der Symbol Vorlagen nehmen. 

Die sind eben rein weiße, leere Blattvorlagen!

mfg

Wolfgang

regards
Wolfgang