Cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Highlighted

[langtitle=de]SE ST4 Installation beginnt nicht und bricht anfangs ab[/langtitle]

N/A

Hallo zusammen,

ich hoffe die Übersetzung funktioniert.

Ich habe folgendes Problem: Ich habe den Installations-file ...*.exe runtergeladen und er startet auch. Ich sehe dann auch das Browserfenster mit den Installationsanweisungen. Wenn ich aber das Oberste "SE installieren" starte läuft er bis zu dem Teil wo man eine Lizenz mitinstallieren kann. Egal was ich dann mache wird die Installation abgebrochen. Kann mir jemand sagen warum?

Ich wäre sehr dankbar für jegliche Hilfe.

Viele Grüße

Jan

2 REPLIES

Re: [langtitle=de]SE ST4 Installation beginnt nicht und bricht anfangs ab[/langtitle]

Gears Esteemed Contributor Gears Esteemed Contributor
Gears Esteemed Contributor
Hello there,

Sounds like you need to save the license file attachment (from the first email received....with the dowload link) to a folder of your choosing on the system drive, then when you run the program, you will need to "Browse" to the folder containing the license file....then click OK to continue...Solid Edge should do the rest from then on.

Hope that helps....(and that the translation works back to you Smiley Happy)
Sean Cresswell
Design Manager Streetscape Ltd
Solid Edge ST10 [MP8] Classic [x2 seats]
Windows 10 - Quadro P2000

Re: [langtitle=de]SE ST4 Installation beginnt nicht und bricht anfangs ab[/langtitle]

N/A
Hallo zusammen,

ich hoffe die Übersetzung funktioniert.

Ich habe folgendes Problem: Ich habe den Installations-file ...*.exe runtergeladen und er startet auch. Ich sehe dann auch das Browserfenster mit den Installationsanweisungen. Wenn ich aber das Oberste "SE installieren" starte läuft er bis zu dem Teil wo man eine Lizenz mitinstallieren kann. Egal was ich dann mache wird die Installation abgebrochen. Kann mir jemand sagen warum?

Ich wäre sehr dankbar für jegliche Hilfe.

Viele Grüße

Jan



Convert your .exe file into CDROM folder.

First of all, Install WINRAR on your pc.
and make sure that you have windows installer 4.5 for winxp sp3 or 5.0 for win7. (google it to get download location)

then right click on your st4 setup file i.e. SolidEdgeV104ENGLISH_32Bit.exe

from context menu select " extract to SolidEdgeV104ENGLISH_32Bit\ "

note down the location in next winrar window and click ok

you will get a folder named CDROM at mentioned location ....click on autostart.exe to launch setup...

and more than that : you can copy that whole folder to DVD disc so as to get autostart setup dvd by inserting that dvd in any computer....
no problem arises about license ...

So get your personalized SolidEdge ST4 Setup DVD soon....